Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023

ΜΠΑΜΠΑΚΑΣ



Ένα παιδί που ξεκίνησε από χωριό της Ημαθίας, μέσα από την φτώχεια, λίγο μετά τον Β παγκόσμιο πόλεμο και μέσα στον εμφύλιο. Το καλύτερο χέρι που είχε ο χωριάτης ο πατέρας του. Έτρωγε ξύλο από τον πατέρα του για να μην ξενοδιαβάζει και να τον κρατήσει στα χωράφια. Μεσολάβησαν δυό τρεις τοπικοί δάσκαλοι και παπάδες για να τον αποδεσμεύσουν από τα δεσμά του μπαμπά του. Αριθμομνήμων. Φωτογραφική μνήμη. Διάβασε καμιά βδομάδα, χωρίς να τρέφει καμιά ελπίδα ότι θα περνούσε στις Πανελλήνιες. Πέρασε πανηγυρικά στην Νομική. Και μπάλα έπαιζε και τετρακοσάρης ήταν. Μετά πήρε πτυχίο στα οικονομικά. Ερωτεύτηκε σφόδρα την πουριτανή και μινιατούρα της Όντρευ Ηέμπορν, μητέρα μου που ποτέ δεν τον αποδέχτηκε. Την λάτρευε παρά τις άσκοπες ζηλοτυπίες της.  

Δούλεψε στα λιπάσματα Καβάλας και μετά διευθυντής προσωπικού στην τεράστια τότε τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ. 

Όταν αυτοκτόνησε η μαμά, τον Ιούνιο του 2013, απαρηγόρητος και γοερά, την φώναζε ελαφάκι μου.

Πολλές μάνες, όταν δεν υπάρχει πατέρας γίνονται πατέρας και μάνα μαζί. Αυτός, ήταν από τους λίγους πατέρες που έγινε πατέρας και μάνα μαζί.

Ανεξάντλητη ενέργεια.

Τον βρήκε καρκίνος.

Τον νίκησε. Για τέσσερα χρόνια.

Έζησε δεύτερη εφηβεία. Κόντρες στα ποδήλατα. Άπειρη ενεργεια. 60 μπάνια κάθε καλοκαίρι Κρατούσε τέσσερα σπίτια κι αυτό τον έθρεφε. Όσο περισσότερο έτρεχε τόσο περισσότερο γέμιζε.

Μετά ήρθε η μετάσταση. Πέρσι.

Μέχρι και την τελευταία στιγμή, ετοιμοθάνατος, προσπάθησε να σταθεί στα πόδια του. Ήμουν εκεί. Το είδα. 

Ο κόσμος έχασε, μια τεράστια δύναμη. Με τις βλακείες του, με το όλα του.

Γαλαζομάτη, με πιο καθάριο βλέμα από τον Ουρανό. Σ αγαπώ. Και γαμώ την διανόηση μου και τις παπαριές μου. Δεν είμαι ούτε καν, ούτε καν μια τρίχα απ τα αρχίδια σου. Πόσο μάλλον τώρα, που δεν είσαι γαλαζομάτη μου.

Αθάνατος. Αγόρι μου.

Γαλαζομάτη μου.

Αύριο. 11.30 σε κάποια μνήματα στην Θέρμη; 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου