Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

ΓΑΠ-ειρο θράσσος: Ο εθνοσωτήρας Παπανδρέου κιθαρίστας στη Μακρόνησο




 Σε προηγούμενο άρθρο μας αναδείξαμε τις ομοιότητες ανάμεσα στην πολιτική συμπεριφορά  Παπανδρέου και την κολπίτιδα: και τα δύο επανέρχονται όποτε τους καυλώσει και τα κάνουν όλα μουνί.
Αληθεύει ότι ήμασταν άδικοι: αδικήσαμε την κολπίτιδα. Γιατί παρά τις εμφανείς ομοιότητες στη δράση τους, η κολπίτιδα δεν παρουσιάζει τα νευροεκφυλιστικά φαινόμενα που παρουσιάζουν και προκαλούν οι Παπανδρέου: Αυτό το κάνει η σύφιλης σε προχωρημένο στάδιο.
Οπότε μιλάμε για μια κολπίτιδα περιπλεγμένη με προχωρημένη σύφιλη.
Πως αλλιώς να ερμηνεύσει κάποιος την πρόσφατη δήλωση Παπανδρέου ότι έκανε την ανακοίνωση του βουλιάγματος της χώρας από το Καστελόριζο για να αναδείξει το … νησί;
Ή την πιο πρόσφατη παραχάραξη της πρόσφατης μάλιστα ιστορίας όπου ο Παπανδρέου δήλωσε ότι ο Καραμανλής έφερε τα μνημόνια, ότι αυτός απλά τα υπέγραψε και πως ήταν θύμα της στατιστικής απάτης που έστησε ο Καραμανλής με τον Προβόπουλο;
Το ΠΑΣΟΚ υπήρξε ο κατ’ εξοχήν μάστορας στην παραχάραξη και τη δημιουργική λογιστική.
Ποιος δε θυμάται πως ο Σημίτης μπήκε στην ΟΝΕ με βρώμικα swaps της Goldman Sachs τα οποία τα φόρτωσε στους επόμενες γενιές;
Ή ότι την περίοδο Παπανδρέου- Παπακωνσταντίνου,-Γεωργίου η μισή ΕΛΣΤΑΤ σήκωσε κεφάλι για τη διόγκωση του ελλείμματος;
Έχετε εσείς ξαναδεί δημοσίους υπαλλήλους να επαναστατούν στην Ελλάδα κατά των προϊσταμένων τους αδιαφορώντας για την καρέκλα τους; Μπορείτε να καταλάβετε τι διαστάσεων σκάνδαλο ήταν αυτό που παρακίνησε Έλληνες δημοσίους υπαλλήλους να ρισκάρουν τη δουλειά τους;
Τώρα που ο Παπανδρέου βλέπει ότι είναι μάλλον αδύνατη η επιστροφή του στη Βουλή, ως αρρώστια που είναι προσπαθεί να μολύνει την υστεροφημία του Καραμανλή μέσω μιας ευφάνταστης στρεψοδικίας.
Που το βρίσκει αυτό το θράσος; Εκεί που το βρήκε όταν ξεκίνησε να καταστρέφει ότι είχε απομείνει από τη χώρα: Στις διεθνείς ελίτ της πλουτοκρατίας και στους εξ αίματος συγγενείς του των βασιλικών οικογενειών της Δύσης. Ο βαρόνος Μινχάουζεν λοιπόν έχει συνδυαστικά το θράσος των ολιγαρχών και των μοναρχών.
Και με αυτό το θράσος το δαιμονισμένο βασιλικό πεκινουά κατουράει στον τάφο της πολιτικής υπόληψης του Καραμανλή.
Μα τον Καραμανλή δεν τον νοιάζει. Γιατί μετά τη σταδιοδρομία του ως βουλευτής των μνημονίων δεν έχει πια καμιά υπόληψη να χάσει. Και εξάλλου τα αγαπάει τα σκυλιά. Δεν βλέπετε που άφησε την παράταξη του θείου του να γίνει γιάφκα ακροδεξιών κοπρόσκυλων;
Το 2008, ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα Daniel Speckhard, αργότερα Διευθύνων Σύμβουλος της αμαρτωλής Proton Bank του πράκτορα επιρροής Λαυρεντιάδη και ομοτράπεζος στο ΔΣ της τράπεζας του Νίκου Παπανδρέου, χαρακτήρισε τον Καραμανλή ως Βούδα της ελληνικής πολιτικής σκηνής γιατί δεν αποκάλυπτε τις σκέψεις του.
Φαίνεται ότι του άρεσε του Καραμανλή ο χαρακτηρισμός και τον υιοθέτησε και στην πολιτική του πρακτική μετά την πρωθυπουργία του.
Σιωπηλός σαν τάφος παρακολουθεί μακάρια να τον κατουράνε. Και όσο συνεχίζει τη σιωπή του, τόσο πιο ανυπόληπτος γίνεται.  
Κώστα, πάντα έμοιαζες με σάκο του μποξ. Δεν χρειαζόταν να συμπεριφέρεσαι και ως τέτοιος.
Κι αφού ο Καραμανλής δε μιλάει, καταδικάζοντας τον εαυτό του στην συνενοχή ακόμη και την πρωταιτιότητα που του αποδίδουν οι φταίχτες, δεν έχουμε τίποτε να ελπίζουμε από αυτό το πολιτικό κουφάρι, τον πρώτο νεκρό της σκευωρίας της ελληνικής κρίσης.
Γιατί εμείς Κώστα θέλουμε να ζήσουμε. Και θέλουμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια και υγεία, χωρίς κολπίτιδα και σύφιλη.
Ο ΓΑΠ λέει πως ο παππούς του μπήκε φυλακή τέσσερις φορές και ο μπαμπάς δύο. Μα αυτά ήταν για τα μάτια του κόσμου γιατί πάντα τους βγάζανε έξω οι πάτρωνες τους και επανέφεραν τους χειριστικούς και χειραγωγούς Παπανδρέου ως ήρωες στο τιμόνι του τόπου να τον αρρωσταίνουν κατά παραγγελία.
Εξελιχθήκαμε και εμείς όμως σύ-φιλε ΓΑΠ, εθνικέ μας καταστροφέα. Όχι, δεν γίναμε ακόμη άνοσοι. Βαριά και σιχαμένη είναι η αρρώστια. Νομίζω όμως πως πλέον έχουμε στη διάθεση μας αντιβιοτικά Τρίτης Γενιάς για μια αρρώστια τρίτης γενιάς.
Γιωργάκη, εσύ θα μπεις φυλακή μόνο μια φορά. Μια και καλή. Εκεί θα τα βρείτε με το νομοθέτη της ασυλίας τον Μπένι για ένα νέο ξεκίνημα. Και ποιος ξέρει; Ίσως και να ξανασυγκατοικήσεις και με τον σέξυ Αντωνάκη, να θυμηθείτε τα παλιά.
Στάσου, μη φεύγεις, δεν τελειώσαμε:
Δήλωσες στο Ρόιτερς μόλις πριν από λίγο, αποδεικνύοντας το πόσο βλάκας είσαι όταν είσαι σκέτος, χωρίς συμβούλους, πως «έχουμε πολλά νησιά στην Ελλάδα. Θα μπορούσα να πάω σε ένα μακρινό νησί και να παίζω με την κιθάρα μου».
Ρε μαλάκα μανία με τα νησιά.
Την τελευταία φορά που το κανες αυτό ήταν σε ένα μακρινό νησί που λεγόταν ατλαντίδα. Ακόμη ψάχνουν να τη βρουν. Μετά το κανες σε μια νησιωτική χώρα που λέγεται Ελλάδα. Ταύτισες τη βουλή με το βούλιαγμα. Διαφορετικές λέξεις μεγάλε.
Αφού σε αρέσουν τόσο τα νησιά θα μπορούσες βέβαια να αυτοεξοριστείς στη Μακρόνησο αλλά και πάλι δε θα δεχόμασταν να σπιλώσεις τη μαρτυρικότητα της νήσου: εκεί βασανίστηκαν αθώοι αγωνιστές. Δεν είναι μέρος για πολιτικούς εγκληματίες αυτό το μνημείο της χουντικής βαρβαρότητας την οποία εσύ και οι διάδοχοι σου επαναφέρατε εκλεπτυσμένη.
Οπότε αρκέσου σε ένα κοντινό κελί και να παίζεις με την παπάρα σου. Άλλωστε πάντα αυτό έκανες. Απλά αυτή τη φορά οι αθώοι θα είναι ασφαλείς από τις μαλακίες σου.  

Πέτρος Αργυρίου, agriazwa.blogpsot.com, 20/1/2015
Read More »

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Μπεστσελεράκια 2014





Λοιπόν. Για βιβλία μιλάμε.
Τις ρίζες και τον κορμό κάθε πολιτισμού.
Μα το δέντρο έχει σαπίσει, γεμάτο κουφάλες και οι ρίζες θέλουν εξαγωγή.
Για να δούμε τι διάβασαν οι Γραικοί το 2014:
Από τα 11 πρώτα τα 8 ανήκουν στον Ψυχογιό. Ψυχοπαίδια του είναι.
Από αυτά τα εφτά ανήκουν σε γυναίκες συγγραφείς.
Νο1 και 4 η Λένα Μαντά.
Τα λέτε ρε παιδιά, χειραφετήθηκαν οι Γραικές;
Μπα. Το αντίθετο.
Τα ελληνικά άρλεκιν γαμάν και δέρνουν εκτοπίζοντας οτιδήποτε θα μπορούσε να κληροδοτήσει πνευματικά κάτι στον τόπο.
Τα ίδια βιβλία με διαφορετικούς ήρωες και ελαφρώς διαφορετική πλοκή
Πολλοί ανεκπλήρωτοι έρωτες, η συνωμοσία του γυναικείου ψεύδους, ένας απαλός αυνανισμός βοηθούμενος από μια θωπεία συγγραφικών χεριών.
Και ρωτώ: αν έχετε ανεκπλήρωτα, γιατί δεν ψάχνετε να τα εκπληρώσετε;
Οι κάμπιες που μασουλάν φύλλα βιβλίου με χρωστικές αισθήματος και άλλα χημικά πρόσθετα δε θα γίνουν ποτέ πεταλούδες. Και είναι βολικό. Γιατί είναι ωραία να σέρνεσαι. Ποιος να ανοίξει φτερά να πετάξει; Ο φόβος του Ίκαρου καραδοκεί.
Κρίση και μαλακίες και ο διδακτικός χαρακτήρας της. Δεν υπάρχει κρίση. Η ένδεια είναι η αποδεκτή κατάσταση των Γραικών, η επιθυμητή όσον αφορά το πνεύμα. Είναι μια κατάσταση μόνιμη. Η κρίση έχει μόνο υλικό χαρακτήρα. Η άλλη, η βαθειά κρίση, είναι η κανονική μας κατάσταση εδώ και 30 χρόνια.
Όταν η καταπίεση της ελληνικής κοινωνίας συνάντησε την καπιταλιστική απελευθέρωση των εγώ και τη μετέπειτα μεταμόρφωση των θέλω σε εργαλεία καταναλωτισμού η παρτίδα είχε τελειώσει.
Εκαντόταδες χιλιάδες νέοι καλλιτέχνες γεννήθηκαν, ψώνια σχεδόν όλοι τους και οι λίγοι που είχαν τη φλόγα μέσα τους ποδοπατήθηκαν από τον καλλιτεχνικό όχλο.
Μπορείς να γίνεις ότι θες, αρκεί πρωτίστως να είσαι υπάλληλος. Γιατί αν δεν είσαι, τη γάμησες.
Το ελληνικοαμερικάνικο όνειρο είναι η τελειωτική καταστροφή για ότι είχε απομείνει από ελληνικότητα ή οτιδήποτε άλλο άξιο σε αυτόν τον τόπο.
Ψιτ κάμπια. Αντί να πετάς τα λεφτά σου σε φθηνά βιβλία για έρωτα εκατομμυριούχων και αδιάφορων για τον κόσμο και τα δεινά του συγγραφέων που σου πουλάν τα απωθημένα τους, για δεν πας να βρεις κανα πραγματικό εραστή; Κι άμα δεν τον βρεις, αγόρασε έναν.
Αλλά ξέχασα. Ο έρωτας δεν αγοράζεται.
Ε τότε γιατί αγοράζεις βιβλία της Μαντά, Μανταμίτσα έ Μανταμίτσα; Μαντάμ Σουσού;

Πέτρος Αργυρίου, agriazwa.blogpsot.com, 19/1/2015
Read More »

Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015

Γιατί θα ψηφίσω ΚΜΕ




Πάρτε ένα τύπο ο οποίος ψηφίζεται με το λεφτά υπάρχουν και επέλεξε να κάνει ανακοίνωση βουλιάγματος της χώρας από το Καστελόριζο «για να αναδείξει ένα ελληνικό νησί».

Πάρτε τώρα ένα τύπο ο οποίος ψηφίζεται με τα Ζάππεια και δεσμεύσεις για εξεταστικές κατά του ΠΑΣΟΚ για το μνημόνιο, μιλάει «και με τον Θεό ακόμα» και συγκυβερνά με το ΠΑΣΟΚ υπογράφοντας ότι μνημόνιο βρεθεί μπροστά του, έναν τύπο που απολύει τη δασκάλα του γιού γιατί τον έπιασε να κλέβει.  

Προσθέστε αυτούς τους δύο και τι παίρνετε;

Δύο επαγγελματίες ψεύτες και ραδιούργους, ότι υποτίθεται ότι εσείς μισείτε και απεχθάνεστε. Και φυσικά δύο κολλητούς και συγκατοίκους όχι μόνο στα θρανία αλλά και στην εξουσία. Τι σας παραξενεύει λοιπόν που ο Σαμαράς δηλώνει ότι θα συνεργαστεί με τον Παπανδρέου; Μήπως δεν 
συνεργάζονταν άτυπα τόσα χρόνια;  

Πάρτε τώρα έναν άλλο τύπο ο οποίος γράφει με κεφαλαία και δεν ξέρει πολλαπλασιασμό, έναν τύπο που έχει φανταστικούς φίλους οι οποίοι «δεν ξέρουν ότι είναι φίλοι του, αλλά είναι», έναν τύπο που είναι πολύ καλός στις διαπραγματεύσεις και που χτίζει ένα ποτάμι με υλικά που του έδωσε κατασκευαστική του Μπόμπολα.
Αθροίστε τα- μην αφήσετε τον Θεοδωράκη να κάνει την πράξη- μπορεί να μην τα καταφέρει. Τι παίρνετε;
Πολύ σοβαρές παθολογίες.
Και αυτό το άθροισμα των γνωστικών προβλημάτων δεν μας λέει μόνο κάτι για ποιοι είναι οι πολιτικοί μας και τι αντίληψη έχουν πχ για την ... παιδεία.
Μας λέει κάτι για ποιοι είμαστε εμείς που τα τελευταία χρόνια εμπιστευόμαστε το μέλλον μας σε δυσλειτουργικούς ανθρώπους.
Μπορούν ψυχιατρικοί ασθενείς να γίνονται πρωθυπουργοί; Δυσλεκτικοί να γίνονται ρυθμιστές της πολιτικής ζωής;
Μπορούν. Ενδεχόμενη νίκη απέναντι στα προβλήματά τους τους καθιστά πολύ πιο ικανούς από «φυσιολογικούς» ανθρώπους.
Το πρόβλημα είναι ότι κανένας από αυτούς τους τρεις δεν «νίκησαν» τα προβλήματα τους.
Το πρόβλημα είναι ότι τα προβλήματά τους νίκησαν … εμάς.

Με άλλα λόγια το πρόβλημα είμαστε πια εμείς…. Ένας λαός που ακόμη και όταν δεν έχει λεφτά να αγοράσει ψωμί, αγοράζει μετά μανίας την τρέλα που του πουλάν οι εκμαυλιστές του.

Περάσαν πια οι εποχές που ο Έλληνας ψήφιζε μόνο για τον κώλο του. Τώρα πια ψηφίζει μόνο με τον κώλο του. Για αυτό και κάθε επόμενη κυβέρνηση βρωμάει ακόμη περισσότερο. Για αυτό τα σκατά κυβερνούν ακόμη. Για αυτό κι έχουμε κωλοχώρα και κωλοκράτος. Για αυτό και εγώ σε αυτές τις εκλογές θα ψηφίσω ΚΜΕ.

Παλιό κόμμα και δοκιμασμένο: Κλανιά Μαγκιά κι Εξάτμιση.

Θα ψηφίσω Παπανδρέου, Σαμαρά και Θεοδωράκη.

Για να τελειώνουμε πια με αυτή τη χώρα. Αργά και βασανιστικά όπως μας αξίζει.   

Πέτρος Αργυρίου, agriazwa.blogspot.com, 18/1/2015
Read More »

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

Η Ραχήλ-ειος πτέρνα της Μακρή




Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το που θα βρεθούν τα λεφτά αν κόψει τα δάνεια η ΕΚΤ, η μαχητική και κατά τ' άλλα συμπαθέστατή μου πρώην βουλευτής των ΑΝΕΛ και υποψήφια βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Κοζάνη, απάντησε περίπου πως θα τυπωθούν μέχρι και 100 ευρώ δις από την Τράπεζα της Ελλάδας με την ενεργοποίηση του μηχανισμού έκτακτης βοήθειας ρευστότητας (ELA).

Η δήλωση της Ραχήλ ήταν υπερβολική, επιπόλαια και αφελής. Πολύ λιγότερο παραπλανητική όμως από τις πρακτικές των μνημονιακών κυβερνήσεων που έχουν αποκρύψει όλα τα διαπραγματευτικά εργαλεία που θα μπορούσε να διαθέτει η χώρα μέχρι αυτά να περιπέσουν πλήρως σε αχρηστία.  

Ας πούμε όμως τα πράγματα με το όνομα τους: Ο μηχανισμός ELA αποτελεί μια γκρίζα ζώνη της Ευρωπαϊκής νομισματικής πολιτικής για ειδικές περιστάσεις που απαιτούν ευλυγισία. Είναι ένα ανορθόδοξο εργαλείο που δε σχεδιάστηκε ποτέ για την ανορθόδοξη χρήση που περιγράφει η Ραχήλ, αν και έχει χρησιμοποιηθεί μια φορά και για αυτό.  

O Ela προβλέπει ότι οι περιφερειακές εθνικές τράπεζες μπορούν με δικό τους κόστος και ρίσκο να τυπώνουν ευρώ για να ενισχύσουν τη ρευστότητα χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων λαμβάνοντας από αυτά τις αντίστοιχες εγγυήσεις, αρκεί να ενημερώνεται το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ για αυτές τις πράξεις.

Για ποσά άνω των 500 εκατομμυρίων για κάθε τραπεζική ενίσχυση, οι περιφερειακές εθνικές τράπεζες οφείλουν όχι μόνο να ενημερώνουν το ΔΣ της ΕΚΤ αλλά και να παίρνουν την έγκριση των 2/3 αυτού.

Ο ELA είναι ένας ανορθόδοξος μηχανισμός που επιτρέπει ως ένα σημείο αυτοσχεδιασμούς και σχετική ευελιξία και που μπορεί ακόμη ακόμη να παρέχει με την έγκριση του ΔΣ της ΕΚΤ ακόμη και ποσοτική ανακούφιση (Q.A), παρότι σε καμία των περιπτώσεων δεν έχει σχεδιαστεί για κάτι τέτοιο.
Μια τέτοια χρήση του ELA γενικά αποθαρρύνεται από την ΕΚΤ καθώς η αλόγιστη χρήση του από κυβερνήσεις και εθνικά χρηματοπιστωτικά συστήματα μπορεί να πλημμυρίσει την Ευρώπη με πληθωριστικό χρήμα, υποβαθμίζοντας το ρόλο και τις αρμοδιότητες της ΕΚΤ.
Με άλλα λόγια ο ELA δεν είναι μηχανισμός αντιμετώπισης εθνικών χρεών. Δε σχεδιάστηκε ποτέ για αυτό
Η δήλωση της Ραχήλ είναι το λιγότερο υπερβολική. Είναι μάλλον απίθανο η ΕΚΤ να έκανε τα στραβά μάτια σε φρέσκα 100 δις ελληνικών ευρώ, ενώ το ίδιο το ελληνικό κράτος δεν έχει τέτοιες εκτυπωτικές δυνατότητες αν και φυσικά ρευστότητα δεν σημαίνει κατά ανάγκη «ρευστά».  
Παρά ταύτα και παρά τον φόβο φαινομένων ντόμινο της κατάχρησης του μηχανισμού ELA και από άλλες υπερχρεωμένες κυβερνήσεις, το 2010 η ΕΚΤ έκανε ακριβώς αυτό για τα 51 δις που τύπωσε η Ιρλανδία για να στηρίξει τις σχετικά αφερέγγυες τότε τράπεζές της: τα στραβά μάτια.
Υπάρχει λοιπόν προηγούμενο εντός ευρωζώνης.
Και όπου υπάρχει προηγούμενο υπάρχει και αξίωση για επόμενο.
Και επομένως ένα ακόμη διαπραγματευτικό εργαλείο.
Οι δηλώσεις της κας Μακρή γελοιοποιήθηκαν, έγιναν μάλιστα και προεκλογικό σποτάκι.
Η ειρωνεία είναι όμως πως την ίδια περίοδο που η Ραχήλ έκανε αυτές τις υπεραπλουστευτικές και μονάχα υπό δυσεύρετες ειδικότατες συνθήκες εκπληρούμενες δηλώσεις, δύο συστημικές ελληνικές τράπεζες έκαναν ακριβώς αυτό: αίτηση για υπαγωγή τους και στον μηχανισμό ELA, έστω και προληπτικά.  
Μπορεί η ΕΚΤ να ξαναεπιτρέψει τη χρήση του ELA για ποσοτική ανακούφισή; Ίσως, αλλά όχι με πηχυαίους τρόπους. Ίσως να επέτρεπε μια συμφωνία κυρίων και μάλιστα κάτω από το τραπέζι για χρήση του ELA για παροχή μικρών δόσεων ρευστότητας. Κάτι τέτοιο δεν είναι εντελώς έξω από τα πλαίσια της ευρωζώνης: αν η ΕΚΤ πειστεί για τα οφέλη και πως ο ELA δεν θα πάει στα αγαπημένα πολλών τραπεζιτών θαλλασοδάνεια, ίσως να επιτρέψει μια μικρή εθνική ποσοτική ανακούφιση ακόμη και στην Ελλάδα. Σίγουρα πάντως η ΕΚΤ δε θα επιτρέψει τη χρήση του ELA από τον δικομματισμό που υιοθέτησε, αντάμειψε και χρηματοδοτήθηκε από το μηχανισμό των θαλλασοδανείων. Από την άλλη, η αναγκαία κατά την άποψη μας τοποθέτηση του ατάσθαλου τις δύο τελευταίες δεκαετίες ελληνικού τραπεζικού συστήματος υπό κρατικό έλεγχο, θα αποτελέσει ένα σοβαρό διαπραγματευτικό αγκάθι μεταξύ κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΕΕ για την υιοθέτηση «ανορθόδοξων» προσεγγίσεων στο άλυτο και διαρκώς επιδεινούμενο ζήτημα της «ελληνικής κρίσης».
Αυτό είναι κάτι που θα είναι εκτός της νοοτροπίας της Ευρωζώνης Δεν ήταν όμως ο ΣΥΡΙΖΑ αυτός που έφερε τις πιο αντιευρωπαϊκές και καταστροφικές προτάσεις για τη δήθεν αντιμετώπιση της κρίσης χρέους   
Δεν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που κινήθηκε εκτός ευρωπαϊκού πνεύματος φέρνοντας το ΔΝΤ στην Ευρώπη. Δεν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που συμφώνησε η Ελλάδα να είναι η εξαίρεση στον ευρωπαϊκό κανόνα και αντί οι ελληνικές τράπεζες να δανειστούν απευθείας από την ΕΚΤ, μόνο με το PSI 50 δις ανακεφαλαιοποίησης τους πήγαν στο εθνικό χρέος και στις πλάτες του μέσου Έλληνα υπερφορολογούμενου.

Η ΕΕ δεν είναι καθόλου άμοιρη ευθυνών για τα δεινά της μνημονιακής Ελλάδας. Για την ακρίβεια, η ΕΕ τα χει κάνει σκατά με την Ελλάδα. Οι δήθεν μεταρρυθμίσεις αντί να πολεμήσουν παλιές παθογένειες δημιούργησαν και καινούριες.

Η ΕΕ χρειάζεται λύση για την Ελλάδα. Δεν είναι μόνο η Ελλάδα που την χρειάζεται επειγόντως.
Με τις τεράστιες ζημιές που χουν γίνει στην ελληνική οικονομία ακόμη και διαγραφή χρέους δεν φτάνει για να ορθοποδήσει αυτή. Το τεράστιο μη βιώσιμο χρέος είναι ένα αξεπέραστο εμπόδιο. Αλλά ακόμη κι αν αυτό μειωθεί, ο στίβος της ελληνικής οικονομίας έχει τα κακά του χάλια. Η ελληνική οικονομία χρειάζεται μια δυναμική επανεκκίνηση.  Και ο ELA, αν υπάρξει ορθή χρήση σε ένα ανορθόδοξο εργαλείο, μπορεί να βάλει ένα λιθαράκι σε αυτή τη διαδικασία.  Αν φυσικά συμφωνήσει η ΕΚΤ σε αυτό. Αν όχι, το μόνο που μπορεί να κάνει ο ELA μονομερώς είναι να δώσει μια μικρή πνοή ρευστότητας στο τραπεζικό σύστημα και τίποτε παραπάνω.
Για ποιο λόγο όμως μας τα κάναν όλα αυτά; Για ποιο λόγο από όλες τις λύσεις, ορθόδοξες και ανορθόδοξες επιλέχθηκαν εξόχως καταστροφικές προσεγγίσεις;
Σήμερα δε θα διερευνήσουμε τα ξένα κίνητρα σε σχέση με την Ελληνική Τραγωδία, αλλά θα ασχοληθούμε μόνο με  τα έλυτρα του ελληνικού συστήματος εξουσίας:
Το ελληνικό σύστημα εξουσίας γεννήθηκε κατά τη διάρκεια της οθομωνοκρατίας: ως τέτοιο, αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως ετερόφωτο και δοτό, αντλώντας εξουσία από τις σχέσεις του με τους επικυρίαρχους. Με μικρές φωτεινές εξαιρέσεις, το ελληνικό σύστημα εξουσίας λειτουργεί εδώ και αιώνες ως ενδιάμεσος ανάμεσα στο λαό και στους εκάστοτε επικυρίαρχους. Από τους Τούρκους στους Βαυαρούς, από τους Βαυαρούς στους Βρετανούς, από τους Βρετανούς στους Γερμανούς και έπειτα στους αμερικάνους και εσχάτως πάλι σε Γερμανούς και Αμερικάνους, το ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει επιβιώσει αλλάζοντας αφεντάδες και υπηρετώντας τους με ζήλο γενίτσαρου:
Για το ανίκανο από μόνο του και σάπιο σύστημα εξουσίας στην Ελλάδα, η εξάρτηση της χώρας από τον ξένο παράγοντα είναι στοίχημα επιβίωσης. Για αυτό το λόγο εκτρέφει και τον ραγιαδισμό ως μοναδική πιθανότητα επιβίωσης του μέσου Έλληνα.
Για αυτό το λόγο το πολιτικό σύστημα επέφερε εσχάτως καίρια πλήγματα στην οικονομία και προκάλεσε στη χώρα μη αντιστρέψιμες βλάβες και μια απόλυτη εξάρτηση: Μόνο έτσι μπορεί να επιβιώσει. Για αυτό δεν διαπραγματεύτηκε ποτέ, για αυτό απαγόρευσε τη συζήτηση για το αναγκαίο κούρεμα χρέους για να το επαναφέρει με τον εντελώς λάθος τρόπο όταν ήταν ήδη πολύ αργά, για αυτό και χλευάζει συζητήσεις για την ανορθόδοξη χρήση του ELA: Γιατί χρειάζεται την Ελλάδα υποταγμένη για να επιβιώσει το διαχρονικό «Ελληνικό»σύστημα εξουσίας: το πιο έμπρακτα ανθελληνικό κομμάτι της χώρας.
Σας το χα πει από την αρχή της κρίσης ότι θα μας πάνε δεκαετίες πίσω, όχι μόνο οικονομικά αλλά και σε κάθε άλλο επίπεδο. Το ζείτε, μην λέμε τα ίδια και τα ίδια. Η τωρινή κυβέρνηση έχει δε πάει ακόμη πιο πίσω στο χρονοτάξιδο της προς το παρελθόν: έχει επιστρέψει στην περίοδο του εμφυλίου και επιχειρεί να στήσει τη δική του αστεία εκδοχή του αντικουμουνιστικού και εξόχως ιμπεριαλιστικού δικτύου της κόκκινης προβιάς που έστησαν οι αμερικάνοι μετά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο.
Για όσους από εσάς λοιπόν νιώθετε όνειδος ή έστω αποτροπιασμό για την πληγή που δεν κλείνει, για όσους νιώθετε το στομάχι σας να ανακατεύετε στο άκουσμα της λέξης «Εμφύλιος», η λύση δεν είναι ο ELA. Η λύση είναι ο ΦΥΓΕ- ΤΩΡΑ – ΟΠΩΣ ΕΙΣΑΙ.
Γιατί στις 25 δεν ψηφίζουμε ELA. Δε θα βρέξουν ως μάνα εξ ουρανού τα λεφτά ξανά στην Ελλάδα. Ψηφίζουμε ΦΥΓΕ. Όσοι ψηφίζετε κάτι άλλο, δικαίωμα σας να στηρίζεται το δυνάστη σας. Η δημοκρατία δυστυχώς δεν μπορεί να μας σώσει από τη μαλακία. Αντίθετα, μας καταδικάζει όλους για την μαλακία αρκετών εξ ημών.
Ποιος είπε ότι η δημοκρατία είναι ευκολάκι;

Πέτρος Αργυρίου, agriazwa.blogspot.com, 17/1/2014
Read More »

Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Μια Haram και 2000 τρομάρες


Στο προηγούμενο σχετικό άρθρο διερωτηθήκαμε τι είναι 12 νεκροί δημοσιογράφοι στο κέντρο του Παρισιού.

Έξι μέρες πριν την επίθεση στη Charlie Hebdo και τη χοντροκομμένη της σάτιρα, προέκυψε ένα πολύ μεγαλύτερο ερώτημα το οποίο ελάχιστοι έσπευσαν να αντιμετωπίσουν:

Τι είναι 2000 νεκροί στον πόλη Baga της Νιγηρίας;

Η πιο δολοφονική επίθεση της ισλαμιστικής εξτρεμιστικής οργάνωσης Boko Haram, μιας οργάνωσης που έχει την κακή συνήθεια η κάθε επόμενη της επίθεση να είναι και η πιο θανατηφόρα της.

Αυτός ο έξοχος μαθητής στα μαθηματικά του θανάτου μας είχε απασχολήσει σχετικά πρόσφατα με την απαγωγή περισσοτέρων από 200 κοριτσιών.

Ήταν μια σέξι είδηση στην οποία τα μήντια δε θα μπορούσαν να αντισταθούν ακόμη κι αν ήθελαν.

Αλλά δεν μπορούμε να ασχολούμαστε καθημερινά με το χάος που έχει έμμεσα ή άμεσα δημιουργήσει ο ιμπεριαλισμός στον τρίτο κόσμο.

Θα ήταν σαν να βλέπαμε τον εαυτό μας στο καθρέπτη και το ωραίο μας lifestyle να το κοσμούν πτώματα… Αλλά εμείς είμαστε πολιτισμένοι δεν είμαστε κεφαλοκυνηγοί, έτσι δεν είναι;

Όπως έχουμε περιγράψει κατά το παρελθόν, η Boko Haram είναι από όσο γνωρίζουμε νόθο παιδί των ιμπεριαλιστικών πρακτικών και των νέων εκδοχών τους.

Γεννήθηκε λίγο μετά την 11η Σεπτεμβρίου και τις σταυροφορίες της ανίερης συμμαχίας νεοσυντηριτικών και θεοσυντηριτικών κατά των μουσουλμάνων.

Είχα τονίσει ότι η αναβίωση του ισλαμικού εξτρεμισμού με αποκορύφωμά της τη δημιουργία του ισλαμικού κράτους και το δίκτυο παραοικονομίας που στήθηκε από αυτό θα ενίσχυε και άλλες εξτρεμιστικές οργανώσεις.

Είχα επίσης τονίσει ότι και ο πόλεμος των τιμών του πετρελαίου κατά της Ρωσίας θα έχει παράπλευρες απώλειες: η υστέρηση πόρων στην Νιγηρία ήταν μια από αυτές αν και είναι πολύ πρόσφατη για να έχει ποτίσει το αειθαλές πλέον δέντρο του εξτρεμισμού.

Παρά τα μεγάλα και παχιά λόγια των δυτικών για την πάταξη της τρομοκρατίας, είναι προφανές ότι είχα δίκιο.

Η Boko Haram είναι ισχυρότερη από ποτέ.

Δύο μόλις μέρες πριν, 10 χρονο κοριτσάκι ανθρώπινη βόμβα πήρε μαζί της στο θάνατο 16 αθώους σε αγορά της Νιγηρίας.

Δεν υπάρχει πλέον επιστροφή από την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα. Τα κράτη που ο δυτικός ιμπεριαλισμός δημιούργησε τεχνητά σε Μέση Ανατολή και Αφρική, «συνωστίζοντας» διαφορετικές θρησκευτικές και φυλετικές οντότητες για να μπορεί να εφαρμόζει σε αυτά το δόγμα του «διαίρει και βασίλευε» είναι έξοχες δεξαμενές για την ισλαμιστική τρομοκρατία, αφενός γιατί το ζήτημα της αυτοδιαχείρισης αποτελεί έναν ευσεβή πόθο που ελάχιστοι σέβονται, αφετέρου γιατί αυτά τα κράτη αυτά, κάθε φορά που επιδιώκουν μια ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική, υφίστανται κάθε είδους διαλυτική πίεση από τις μεγάλες δυνάμεις, είτε αυτό αφορά πολεμικές επιχειρήσεις, ή εμπάργκο ή υπονομεύσεις στο εσωτερικό τους. Θα πρέπει να καταλάβουν λοιπόν κάποιοι ότι ο ισλαμιστικός εξτρεμισμός μπορεί να φουντώνει και ενίοτε να εξοπλίζεται μεν από τον δυτικό για να κάνει τις βρωμοδουλειές του, ότι μπορεί μεν να έχει σύμμαχο τη φτώχεια και την ανισότητα, η βασική του στόχευση όμως δεν είναι η Δύση, ίσως ακριβώς για τους προαναφερόμενους λόγους: η μισαλλοδοξία του είναι συνήθως περισσότερο θρησκευτική, ρατσιστική και σεξιστική από ότι είναι αντιιμπεριαλιστική και τιμωρεί κυρίως τους πληθυσμούς του τρίτου κόσμου.

Το τέρας του ισλαμικού εξτρεμισμού δεν έπρεπε να αναβιώσει. Τώρα που αυτό έχει συμβεί λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν.

Θα πρέπει να συνηθίσουμε την ιδέα πως για κάθε χίλιους νεκρούς αθώους στη Μ. Ανατολή, θα κλαίμε δεκάδες νεκρούς στις δυτικές πρωτεύουσες. Δεν είναι και μεγάλο το τίμημα δεδομένων των προνομίων που είχε ο δυτικός κόσμος μέχρι τουλάχιστον και πρότινος.

Βρισκόμαστε λοιπόν στα πρόθυρα ενός πολέμου των πολιτισμών;

Μια τέτοια ολοκληρωτική λύση ίσως να κριθεί από τμήμα των δυτικών ελίτ και όχι μόνο ότι μπορεί να δώσει βραχυπρόθεσμη διέξοδο στα εσωτερικά αδιέξοδα του Δυτικού Κόσμου.

Φυσικά η άλλη λύση, η λύση που δε θα ματοκυλήσει τον πλανήτη, είναι να σταματήσουν οι πληθυσμοί του δυτικού κόσμου να στηρίζουν το διεφθαρμένο πολιτικό προσωπικό που στηρίζει διεφθαρμένες κυβερνήσεις του τρίτου κόσμου σε μια συμφωνία παραχώρησης σε δυτικές εταιρίες των πλουτοπαραγωγικών πηγών του τρίτου κόσμου με αντάλλαγμα την παραχώρηση προνομίων στις ελίτ του.

Αυτό το «ελληνικό» παράδειγμα εντείνει τις ανισότητες και οι ανισότητες αποτελούν έδαφος γόνιμο για εξτρεμισμούς αν και φυσικά δεν είναι η μοναδική αιτία τους.

Είναι φανερό ότι χρειάζεται μια συνολική αλλαγή παραδείγματος για να μην γίνει η ανωμαλία η νέα μας κανονικότητα.

Πέτρος Αργυρίου, 13/1/2014
Read More »

Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

Είναι ο Αργυρίου ο Έλληνας Καμύ;


Αντί εισαγωγής:
Το κείμενο που ακουλουθεί δημοσιεύτηκε στο blog του καινούριο μου εκδοτικό οίκο, τις εκδόσεις Anima, προφανώς για εμπορικούς λόγους καθώς έχει λίγες μέρες που κυκλοφόρησε το τελευταίο μου μυθιστόρημα, "Το Σημάδι".

Παρά ταύτα το βρίσκω όχι μόνο ένα εξαιρετικά διαβασμένο αλλά μετά τα γεγονότα του Παρισιού και ένα εξαιρετικά επίκαιρο κείμενο και για αυτό, παρά την υπερβολή της σύγκρισης μου με τον Καμύ το αναδημοσιεύω, χωρίς όμως κάποια από τα γλυκανάλατα της "γυναικείας" του προσέγγισης.

"Οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζετε τον Πέτρο Αργυρίου ως εξαιρετικό αναλυτή. Ο αγαπημένος μου όμως Πέτρος Αργυρίου είναι ο λογοτέχνης Πέτρος Αργυρίου.
Πέρασαν έξι χρόνια από τότε που εξέδωσε το τελευταίο του μυθιστόρημα, Τα Άγρια Ζώα της Πόλης, ένα μυθιστόρημα που δίχασε τους αναγνώστες του σε δύο ξεκάθαρες κατηγορίες: Στους ανήσυχους που το λάτρεψαν και στους ήσυχους που το βρήκαν αρρωστημένο. Και παραδόξως, οι περισσότεροι –ανάμεσα τους κι εγώ- ανήκουν στην πρώτη κατηγορία. Έξι χρόνια μετά λοιπόν ήταν εύλογη λοιπόν η ανησυχία μου για το αν είχε στερέψει η λογοτεχνική του φλέβα από την άχαρη δουλειά της ανάλυσης, παρότι γνώριζα ότι τα μυθιστορήματα του, πάντα μπροστά από την εποχή τους, παίρνουν πολλά χρόνια από τη στιγμή της ολοκλήρωσής τους για να εκδοθούν.
Δε σας κρύβω λοιπόν ότι ένα εφηβικού τύπου καρδιοχτύπι άρχισε να αναπηδάει μέσα μου όταν έμαθα τα νέα της κυκλοφορίας του νέου του μυθιστορήματος «Το Σημάδι» από τις νέες εκδόσεις Anima...
Το διάβασα μόλις σε τέσσερις ώρες...
Οι ήρωες του, όλους τους, καλοί και κακοί άρχισαν να μιλούν μέσα μου. Το «Σημάδι» με σημάδεψε...
... Μετά το «Σημάδι», ήμουν σίγουρη ότι μπορούσα να βρω ομοιότητες ανάμεσα στον Καμύ και τον Αργυρίου...
Δε θα μείνω μόνο στην επιφάνεια των πραγμάτων: Κοιτάζοντας δύο τυχαίες τους φωτογραφίες μπορεί κάποιος να δει προφανείς ομοιότητες στην έκφραση και των δύο.
Και αυτές οι ομοιότητες πηγαίνουν πιο βαθειά και αφορούν και την πνευματική τους έκφραση αλλά και ορισμένα στιγμιότυπα του βίου τους.
Ο Καμύ μπήκε στη συγγραφή από τη δημοσιογραφία, ενώ ο Αργυρίου μπήκε στην ανάλυση και την αρθρογραφία έχοντας ήδη θητεύσει πρωτίστως στη λογοτεχνία.
Και οι δυό τους άρχισαν να γράφουν από μικρή ηλικία, λίγο μετά τα είκοσι τους.    
Τόσο ο Καμύ όσο και ο Αργυρίου υπήρξαν βαθειά πολιτικοποιημένα όντα όντας κι οι δύο τους πολέμιοι των ολοκληρωτισμών. Στην εποχή του ο Καμύ πολέμησε ιδεολογικά τόσο το Ναζισμό όσο και το Σταλινισμό (το ναζισμό δε και ένοπλα). Ο Αργυρίου χρόνια τώρα αντιτάσσεται στην κυρίαρχη οικονομική ιδεολογία της εποχής, το Νεοφιλελευθερισμό, που επιβάλει ολοκληρωτισμούς πολιτικούς στο όνομα των αγορών αλλά δεν ξεχνάει να τα ψέλνει ένα χεράκι και στους νοσταλγούς του Σταλινισμού. 
 
Ο Καμύ αντιλήφθηκε τον «Πόλεμο της Αλγερίας» τη δεκαετία του 1950 ως μια αντιδυτική στρατηγική για την περικύκλωση της Ευρώπης και την απομόνωση των ΗΠΑ. Πάνω από μισό αιώνα μετά με τις συνθήκες να έχουν αντιστραφεί, ο Αργυρίου θα περιγράψει τη διάλυση της Λιβύης και την αποσταθεροποίηση της Συρίας ως απόπειρα των ΗΠΑ και των συμμάχων της να απομονώσουν τη Ρωσία (και την Κίνα), ένα στρατήγημα το οποίο έγινε ακόμη πιο ξεκάθαρο με το Ουκρανικό Πραξικόπημα που μετεξελίχτηκε στην Ουκρανική κρίση των ημερών μας.
Καμύ και Αργυρίου έχουν διατυπώσει τη σημασία της συνειδητοποιημένης ατομικής ελευθερίας και υπήρξαν πολέμιοι όχι μόνο της εξουσίας κρατών και θρησκειών πάνω σε πληθυσμούς αλλά και επικριτικοί στον ίδιο το θεσμό του γάμου, θεωρώντας τον ως μια κατασκευή που περιορίζει τη σεξουαλική αλλά και τη συναισθηματική ελευθερία των ατόμων. Ο Καμύ λάτρευε τις γυναίκες και ο Αργυρίου τις υπερασπίστηκε μετά μανίας απέναντι στη φαλλοκρατία, όπως εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνίδες είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν στο σκληρό του κείμενο «Η Παγκόσμια Ημέρα της καριόλας που τα θελε ο κώλος της».
 
Και οι δύο τους είναι αγνωστικιστές. «Δεν πιστεύω στο θεό και δεν είμαι άθεος» γράφει ο Καμύ. «Δεν χρειάζεται καν να πιστεύω στο θεό. Αν υπάρχει, μου είναι υπεραρκετό που πιστεύει αυτός σ’ εμένα» εξομολογείται ο Ρίτσαρντ Μαν στον επίλογο του μυθιστορήματος του Αργυρίου «Το Σημάδι» απηχώντας το «μου απομένει λίγος χρόνος και δεν θέλω να τον χαραμίσω στο θεό» του Καμύ.
Αλλά η μεγάλη έγνοια και των δύο είναι το ανθρώπινο ον και οι συνθήκες του.
 
Από την κριτική στη θρησκεία και οι δυο τους περάσαν και στην κριτική της επιστήμης: Ο Καμύ από νωρίς είχε κατακρίνει την κυρίαρχη ήδη από την εποχή του «ειδωλολατρία της τεχνολογίας». Πολλές δεκαετίες αργότερα ο Αργυρίου επιβεβαιώνει την κριτική του Καμύ γράφωντας στις «Θανάσιμες Θεραπείες» του. «Για κάποιο λόγο εξακολουθούμε να πιστεύουμε τυφλά στην τεχνοκρατική και τεχνοκρατούμενη αντίληψη των πραγμάτων, στον τεχνολογικό και επιστημονικό έλεγχο που ασκούμε στα πράματα. Η αλήθεια είναι πως ακριβώς επειδή έχουμε κατασκευάσει μια συστηματική εκτροπή από την πραγματικότητα, ακριβώς επειδή έχουμε αποσχιστεί από αυτή και έχουμε κατασκευάσει μια τεχνομεταφυσική αντίληψη της πραγματικότητας που βασίζεται στην πίστη, το μόνο που έχουμε τελικά καταφέρει είναι να κατασκευάσουμε μια νέα θρησκεία με τεχνομυθεύματα»
Η κριτική που ασκούν και οι δύο δεν γίνεται από κάποιο σνομπισμό ή αίσθηση ανωτερότητας αλλά από την αίσθηση του συγγραφικού καθήκοντος και από βαθειά ανησυχία για τα τεκταινόμενα αλλά και τα μελλούμενα. Γράφει ο Καμύ  «ο σκοπός του συγγραφέα είναι να αποτρέψει τον πολιτισμό από το να αυτοκαταστραφεί» και βλέπει ως ένα παράγοντα αυτοκαταστροφής και το «μύθο της απεριόριστης παραγωγής»: «ο μύθος της απεριόριστης παραγωγής φέρνει πόλεμο στα χνάρια του, τόσο αναπόφευκτα όσο τα σύννεφα προαναγγέλλουν μια καταιγίδα.» για να συμπληρώσει πως ένας κόσμος που «είναι μόνο παραγωγικός, δεν είναι δημιουργικός». Δεκαετίες αργότερα ο Αργυρίου επιβεβαιώνει τον Καμύ γράφοντας στις «Θανάσιμες Θεραπείες» του «Ζούμε μέσα σε ένα άτυπο ακόμα πόλεμο για το μέλλον της ανθρωπότητας, μιας ανθρωπότητας που απειλείται πλέον από τους κινδύνους που δημιούργησε. Το τραίνο της «προόδου» που έτρεχε ξέφρενα με οδηγό την οικονομία χωρίς να ξέρει που πηγαίνει, εκτροχιάστηκε».
 
Πως γίνεται όμως δυνάμεις εξόχως απελευθερωτικές όπως η επιστήμη και δευτερευόντως και η οικονομία να αποκτούν καταστροφικά χαρακτηριστικά και συνέπειες των θρησκειών; Παρόμοια απαντούν και οι δύο τους: 
 
«Ο άνθρωπος είναι πάντα θήραμα των αληθειών του. Από τη στιγμή που τις έχει αποδεχτεί, δεν μπορεί να ελευθερώσει τον εαυτό του από αυτές» γράφει ο Καμύ στον «Μύθο του Σισύφου». O Αργυρίου γράφει αντίστοιχα πως «Οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν πως οι ιδέες στις οποίες πιστεύουν τους ανήκουν. Στην πραγματικότητα, είναι οι ίδιοι κτήματα των ιδεών τους»
 
Θήραμα και θύτης ο άνθρωπος. «Ένας άνθρωπος χωρίς ήθος ένα άγριο ζώο που ξαμολήθηκε σε αυτόν τον κόσμο» γράφει ο Καμύ. «Είσαι μόνος, ίσως και ο μόνος που γνωρίζει το όνομα του τέρατος: Άνθρωπο ον βάπτισε ο θεός, μα στην ψυχή του φώλιασε από την αρχή το τέρας» περιγράφει ο Αργυρίου στα «Άγρια Ζώα της Πόλης».
 
Υπάρχει λοιπόν ελπίδα σε αυτόν τον Κόσμο; Παρομοίως απαντούν και οι δύο τους: «Όπου δεν υπάρχει Ελπίδα, εναπόκειται σε εμάς να την εφεύρουμε» δηλώνει ο Καμύ, ενώ ο Αργυρίου σε ερώτηση συνεντευξιαστή για το αν υπάρχει ελπίδα σήμερα απαντά: «Όχι δεν υπάρχει. Για αυτό οφείλουμε να τη δημιουργήσουμε» (http://www.synenteuxis.gr/2013/11/blog-post_26.html)
Και αυτή η πίστη τους στην ελπίδα που μπορεί να δημιουργηθεί ακόμη και όταν εκλείπει, κυρίως όταν εκλείπει, μάλλον προέρχεται από τη θέση και των δύο συγγραφέων για τη φύση του κακού: «Το κακό σε αυτό τον κόσμο σχεδόν πάντα προέρχεται από την άγνοια…» γράφει ο Καμύ. Παρομοίως στο «Σημάδι» ο Αργυρίου περιγράφει: « …για τον Ρίτσαρντ, το κακό δεν είχε κάποια μεταφυσική ποιότητα. Για τον Ρίτσαρντ το κακό δεν ήταν τίποτε άλλο από έλλειψη κατανόησης του νου ή της ψυχής, μια έλλειψη κατανόησης που, ανάλογα με τις εποχές και τις συνθήκες, μπορούσε να μετατραπεί σε πληθώρα παρανόησης. Και η πληθώρα παρανόησης, πάντα ανάλογα με την εποχή και τις συνθήκες της, μπορούσε να κλιμακωθεί σε μαζική και καταστροφική παράνοια.»
Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν για να μην φτάνουμε σε συνθήκες εκτροπής. Ποιες μάχες πρέπει να δώσουμε πριν να είναι πολύ αργά;
 
Ο Καμύ περιγράφει πως «η Ειρήνη είναι η μόνη μάχη που αξίζει να διεξαχθεί» ενώ ο Αργυρίου περιγράφει «πως οι μάχες που έχουν νόημα να δοθούν είναι αυτές που πρέπει να δοθούν εν καιρώ ειρήνης»
Ακόμη και όταν όλα μοιάζουν να έχουν χαθεί, η επίκληση σε ότι αγαπήσαμε κάνει τις μάχες να μην είναι μάταιες.
 «Το έργο ενός ανθρώπου, δεν είναι παρά το αργό του ταξίδι να ανακαλύψει εκ νέου… τις δύο ή τρεις απλές εικόνες παρουσία των οποίων άνοιξε η καρδιά του για πρώτη φορά» γράφει ο Καμύ. «Πόσο θα μας ωφελούσε το να μπορούμε να ξεφεύγουμε από τη φυλακή του διαμορφωμένου. Να ανακαλύπτουμε εκ νέου το ίδιο το θαύμα της ανακάλυψης. Το θαύμα της ανακάλυψης, Μίκαελ. Γενναία να ξαναβρούμε όλα αυτά που χάσαμε ωριμάζοντας, όλα αυτά που ξεχάσαμε. Φαντάσου, Μίκαελ. Πώς θα ήταν να μπορείς ν’ αγγίξεις ένα εφηβικό σου ερωτικό γράμμα και να σου έρχονται όλα σαν νά ’ταν ζωντανά: Οι λέξεις, τα αρώματα, τα βλέμματα, τα χάδια. Αυτό μας λείπει, Μίκαελ. Πεθαίνουμε, Μίκαελ. Πεθαίνουμε για λίγο ενθουσιασμό, για λίγη αθωότητα, για μια πρέζα θαύματος. Αν δεν ανακαλύψουμε και πάλι αυτά, Μίκαελ, απλώς θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε ― να πεθαίνουμε» γράφει χαρακτηριστικά ο Αργυρίου στο «Σημάδι».
Έχουμε την ελευθερία και το καθήκον να αγαπάμε λοιπόν. Και αυτή δεν είναι η μόνη μορφή ελευθερίας.
 
Γράφει ο Καμύ «Εδώ ζει ένας ελεύθερος άνθρωπος. Κανείς δεν τον υπηρετεί». «Εμείς, από την άλλη πλευρά, ήμασταν πραγματικά λεύτεροι. Δεν ανήκαμε σ’ αυτά που αποκτούσαμε» γράφει ο Αργυρίου στο «Σημάδι»
 
Τι συμβαίνει όμως όταν ένας καλλιτέχνης βρίσκεται σε διασταυρούμενα πυρά; Ποιον πρέπει τότε να ακολουθήσει ο καλλιτέχνης, ο πραγματικός καλλιτέχνης; Μα φυσικά τη συνείδησή του:
Ο Καμύ θα γράψει για την ευθύνη αλλά και τον προσδιορισμού του πραγματικού καλλιτέχνη: «Ο μόνος πραγματικά αφοσιωμένος καλλιτέχνης είναι αυτός που, χωρίς να αρνηθεί να συμμετάσχει στη μάχη, αρνείται τουλάχιστον να στρατευθεί στους τακτικούς στρατούς και παραμένει ανεξάρτητος». Παρομοίως ο Αργυρίου αναρωτιέται για τους διανοούμενους «Αν οι έννοιες του καθεστώτος και του διανοούμενου είναι αντίθετες καθώς το πρώτο πιστεύει περισσότερο στον Νόμο του απ ότι στο Δίκαιο για αυτό κάνει την ισχύ του νόμο του και πάντα αυτοδικαιώνεται ενώ ο δεύτερος πιστεύει περισσότερο στο Λόγο παρά στην άποψη του και για αυτό αποδίδει στην άποψη του πεπερασμένη ισχύ και συχνά αυτοδιαψεύδεται, πως γίνεται διανοούμενοι να είναι καθεστωτικοί;».
 
Δεν υπάρχουν φυσικά μόνο ομοιότητες ανάμεσα σε Καμύ και Αργυρίου. Ο Καμύ ήταν λάτρης του ποδοσφαίρου και της κουλτούρας του ενώ ο Αργυρίου είναι σφοδρός πολέμιος μιας κουλτούρας που σήμερα όχι απλά περιβάλλει αλλά και διαποτίζει το ποδόσφαιρο, μιας κουλτούρας της χειραγώγησης των πολλών μέσω της διαφθοράς των λίγων όπως φαίνεται και στο άρθρο του «Όταν οι άντρες έχουν τις μπάλες στο πάνω κεφάλι τους» (http://agriazwa.blogspot.gr/2014/06/blog-post_27.html).
 
Φυσικά, παρά την εκλεκτική συγγένεια των δύο πνευμάτων, η σύγκριση μεταξύ Καμύ-Αργυρίου είναι μια σύγκριση ενός Κολοσσού με έναν Νεοσσό παρότι ο Καμύ έφυγε αρκετά νωρίς. Το μέλλον θα δείξει αν η σύγκριση αυτή αδικεί μόνο τον Καμύ.
 
Όπως ο ίδιος άλλωστε έγραψε «Οι άνθρωποι δεν είναι ποτέ πεπεισμένοι για τους λόγους σου, την εντιμότητά σου, τη σοβαρότητα των βασάνων σου, παρά μόνο με το θάνατό σου. Για όσο παραμένεις ζωντανός, η περίπτωσή σου είναι αμφισβητήσιμη, δικαιούσαι μόνο του σκεπτικισμού τους».
Παραμερίζοντας λοιπόν τον σκεπτικισμό μας, θεωρούμε ότι το «Σημάδι» του Αργυρίου είναι ένα πολύ καλό σημάδι για το ότι ο Αργυρίου είναι ένας από τους σημαντικούς λογοτέχνες της εποχής του. Έστω και προς το παρόν ζωντανός..."
 
Το αυθεντικό κείμενο από http://animapublications.blogspot.gr/2015/01/blog-post.html.
Η φωτογραφία μου τραβήχτηκε σε σχεδόν ανυποψίαστο χρόνο από τον Γιώργο Ιωαννίδη, έναν ταλαντούχο ερασιτέχνη τη φωτογραφίας. 
 
Read More »