Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Συνδεθείτε


Συνδεθείτε

Του Πέτρου Αργυρίου (περισσότερα για το συγγραφέα και το έργο του στο προσωπικό του blog agriazwa.blogspot.com)
 
 

Όσοι ζούνε τα τελευταία χρόνια σε αυτή τη χώρα, βιώνουν, εάν έχουν κάποια συναίσθηση της πραγματικότητας, ένα πρωτόγνωρο αδιέξοδο: Οικονομικό, πολιτικό, ψυχολογικό, ένα πρισματικό και πολυεπίπεδο αδιέξοδο.

Δεν είναι αδιέξοδο. Δεν ήταν ποτέ. Είναι τα κάγκελα ενός κλουβιού που στενεύει. Οι μπάρες μπροστά στα μούτρα μας.

Βλέπετε όλοι μας μάθαμε να παπαγαλίζουμε και να θεωρούμε αυτονόητες λέξεις που ποτέ δεν καταλάβαμε την έννοια τους, λέξεις όπως Δημοκρατία, δικαιώματα κλπ κλπ

Αυτές οι λέξεις ήταν ο διάκοσμος του κλουβιού μας, ενός κλουβιού διακοσμημένου με προσχήματα που τα κάναν να μοιάζει σχεδόν υποφερτό.

Τώρα που για διάφορους λόγους κατεβάζουν τα «χριστουγεννιάτικα στολίδια» από τα κλουβιά μας, τώρα που οι ολιγαρχίες αφαιρούν τα προσχήματα, τώρα που φαίνεται η ασχήμια και η γύμνια του κλουβιού, βρισκόμαστε στη φάση της άρνησης.

 

Είχαμε τόσο εξαρτηθεί από αυτόν τον διάκοσμο που μας φαίνεται αδιανόητη η ζωή χωρίς αυτόν.

Στο φαντασιακό μας τον ξαναφτιάχνουμε έτσι και αλλιώς και πιο όμορφο και καλύτερο και διαφορετικό για να μπορούμε να επιβιώσουμε.

Ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται.

Και ο καταπιεσμένος ελευθερία.

Αρνούμαστε να δούμε το κλουβί. Να πούμε: Ε αυτό είναι σκλαβιά.

Φανταζόμαστε μια ελευθερία συγκρουσιακή, κάνουμε διάφορες προβολές: αν ρίξουμε την κυρίαρχη τάξη, αν τους πάρουμε τη δύναμη και την ελευθερία τους, τότε αυτομάτως θα την αποκτήσουμε εμείς.

Δυστυχώς αυτή είναι μια μαγική σκέψη. Είναι η «Λατρεία του Φορτίου».

Γιατί ελευθερία σημαίνει πληθώρα επιλογών και η αβίαστη δυνατότητα δοκιμών τους.

Και ελευθερία στην Ελλάδα δεν έχουμε.

Ο νεοελληνικός βίος είναι γεμάτος περιορισμούς.

Και η απάντηση σε αυτή την καταπίεση ήταν η πολιτική και οικονομική ασυδοσία στην οποία ως νεοέλληνες υπερβάλαμε και υπερείχαμε.

Φάγαμε πρόλογο μέχρι σκασμού.

Μας αρρώστησε.

Θέλουμε να ξεράσουμε και δεν μπορούμε.

Ας κάνουμε εμετό λοιπόν. Ας αδειάσουμε τον εαυτό μας από τις εξαρτήσεις του νεοελληνικού βίου.

Ας δούμε τον εαυτό μας ως κάτι νέο, κάτι που μπορούμε να διαμορφώσουμε εμείς οι ίδιοι.

Να απελευθερώσουμε το παιδί που επιτρέψαμε να σκοτώσουνε μέσα μας –δεν ήταν πρέπον να είσαι παιδί. Έτσι αυτή η χώρα έχει γεμίσει μεγαλόμικρους και μικρομέγαλους. Μικρόψυψους.

Υβριδικά πλάσματα.

Ανελεύθερους που μιλάνε όλοι την ώρα για ελευθερία όταν δεν την επιδιώκουν.

Η δημοκρατία δεν είναι χαιρέκακο χαστούκι στα προνόμια των άλλων. Είναι αυτό που επιτρέπει τη μεγαλύτερη κατά άτομο κατάσταση ελευθερίας που συναρτά κοινωνική, πολιτική και πολιτισμική ελευθερία.

Αυτή η έννοια μιας δημιουργικής ελευθερίας και όχι μιας υποχρεωτικά συγκρουσιακής ελευθερίας μας διαφεύγει.

Ήμασταν εμείς που μέσα σε ένα σύστημα στερούμενο φαντασίας και δημιουργικότητας σπεύδαμε να ενθυλακωθούμε σε δουλειές, σε παρέες, σε συνδικάτα και σε κόμματα, σε οικογένειες.

Καμία αίσθηση περιπέτειας και πειραματισμού. Το συντομότερο δυνατό να ενθυλακωθούμε, να τοποθετηθούμε στην πλησιέστερη δυνατή θέση-σχισμή-θυρίδα του συστήματος.

Να το διαιωνίσουμε.

Ενδώσαμε σε ένα συντηρητικό σύστημα. Το αμφισβητήσαμε μόνο στα σημεία που εκείνο αμφισβητούσε τον ατομικό ή οικογενειακό ή συντεχνιακό μας συντηρητισμό.

Και τι απαντάμε σε αυτούς τους αδιέξοδους καιρούς όπου πλέον η ολιγαρχία πέταξε τη μάσκα της;

Να πεθάνει ο γάιδαρος του εξουσιαστή;

Φυσικά.

Αλλά που θα είμαστε εμείς την επόμενη μέρα;

Πίσω στο κλουβί, στις «ζωές μας», τις δουλειές μας, τις οικογένειες μας. Πίσω στο αιώνιο και το αμετάβλητο να περηφανευόμαστε κιόλας ότι κουνήσαμε το δαχτυλάκι μας και ρίξαμε το δυνάστη όπως έκανε και η γενιά του πολυτεχνείου.

Πρόσω ολοταχώς στη νέα ιδιωτία.  

Να ανακαινίσουμε απλά το κλουβί, να το επιχρυσώσουμε και να περνάμε ζωή και κότα.

Και αναρωτιέμαι: Τι από όλα όσα αγαπούσατε επιλέξατε για τον εαυτό σας;

Για τους περισσότερους από εμάς ισχύει ότι δεν έχουμε κάνει τίποτα που να αγαπούμε. Μια κοινωνία μαλλιά κουβάρια, ότι να ναι, μια κοινωνία όπου ο καθείς έσπευδε να τρουπώσει κάπου, να πρωτοπρολάβει να στρογγυλοκαθίσει.

Μια κοινωνία βαθύτητας σεξουαλικής, πνευματικής και συναισθηματικής καταπίεσης.

Που είναι οι αγαπημένοι σας φίλοι; Τι σας εμποδίζει να τους πάρετε ένα τηλέφωνο;

Που είναι οι εραστές και οι ερωμένες σας; Γιατί μάλλον δεν είναι αυτοί με τους οποίους συζείτε και έχετε κάνει και κουτσούβελα μαζί τους.

Ποια είναι η ζωή μας; Που είναι η ζωή μας;

Τι είναι αυτό που μας εμποδίζει να τη διεκδικήσουμε;

Είναι ο εσωτερικός δυνάστης.  Ο δάσκαλος, ο γονέας, ο καθηγητής, ο μπάτσος που ενσωματώσαμε μέσα μας. Το δάκτυλο που κουνιέται δεικτικά μπροστά μας σαν υαλοκαθαριστήρας. Η μικρότητα σε όλο της το μεγαλείο.

Λυπάμαι που δεν έχω κάποια φανταστική πολιτική λύση να προσφέρω.

Θλίβομαι όταν ακούω προτάσεις που μοιάζουν με διαγωνισμούς δονκιχωτισμού.

 Τραβάω το μαλλιά μου με την άρνηση που μας διαποτίζει: το ότι από όλο τον συντηρητισμό που μας διακατέχει φαντασιωνόμαστε ότι αν απαλλαγούμε από το σάπιο πολιτικό μας σύστημα θα ελευθερωθούμε μια και δια παντός.

Δε θέλουμε πραγματικά να αλλάξουμε την πραγματικότητα μας. Να την σοβαντίσουμε  θέλουμε. Να χρυσώσουμε το χάπι. Να επιχρυσώσουμε ξανά το κλουβί της πραγματικότητας μας. Γιατί της έχουμε δοθεί και έχουμε δεθεί τόσο πολύ με αυτήν που αν αυτή αλλάξει φοβόμαστε ηλιθιωδώς ότι δε θα μας περιέχει. Ότι θα μείνουμε στην απ’ έξω.

Η Ελλάδα είναι ένα πυραμιδικό σύστημα δυναστών: Στην κορυφή έχει τους λίγους, τους μεγάλους δυνάστες που εξουσιάζουν όλους μας.

Στη μέση αυτούς που εξουσιάζουν ομάδες πληθυσμού. Και στη βάση αυτούς που καταδυναστεύουν τον εαυτό τους και την οικογένεια τους.

Ελευθεριά ή θάνατος κραυγάζαν κάποτε κάποιοι πρόγονοι μας.

Εμείς επιλέξαμε την ασφάλεια του θανάτου. Γιατί αυτό είναι ο συντηρητισμός για το πνεύμα και την ψυχή. Διαρκής θάνατος. Τα Ηλύσια Τάρταρα.

Μετείχαμε του συστήματος. Είχαμε δώσει την ψυχή μας για να το υπηρετούμε και να μας παρέχει τα προνόμια του. Το σύστημα φυσικά μας πρόδωσε. Τέρμα τα προνόμια. Μονάχα υποχρεώσεις. Δεν είναι δύσκολο για τον προδότη να προδώσει τον προδότη . Και εμείς προδώσαμε τον εαυτό μας, τα όνειρα μας, το παιδί μέσα μας.

Νιώστε ρε. Τσάμπα είναι η ψυχή. Χαβουρντάδες να είστε, ξοδέψτε ψυχή. Μην την επενδύετε. Χαρίστε την. Πάρτε τα τηλέφωνα στο χέρι. Σπάστε τα δεσμά. Αγαπήστε. Ξαναγαπήστε. Ερωτευτείτε. Συνδεθείτε.

Σκόρπιους μας παραπετούνε. Ενωμένοι έχουμε για κάτι πραγματικά να παλέψουμε. Για ζωές, όχι για τομάρια.

13 σχόλια:

  1. ....... Τέλος δηλώνουμε αποφασισμένοι να κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις μας,
    αρνούμενοι να υιοθετήσουμε το ρόλο του προς σφαγή αμνού. Βροντοφωνάζουμε
    ότι στην κλοπή του ιδρώτα μας, στην έμμεση και άμεση αποδυνάμωση των
    Ενόπλων Δυνάμεων KAI THΣ XΩPAΣ, και στη μείωση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, θα μας βρείτε
    απέναντί σας. Θα μας βρείτε στο πλάι του Ελληνικού λαού, απ’ όπου και
    προερχόμαστε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν με ενδιεφερε ποτε η επανασταση.
    Η επανασταση ειναι για αυτους που νιωθουν σκλαβωμενοι.

    θανασης Χειμωνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν εχει νοημα να τους παρουμε τηλεφωνο για πολλους και διαφορους λογους οπως το οτι αρνουνται να ακουσουνε το προβλημα σου, αρνουνται να σου σταθουν, ειναι υποκριτες, κοιταζουνε την καλοπεραση τους,υπολογιζουν το τομαρι τους,λενε πολλα ψεματα,ειναι ασταθεις και η συναισθηματικη τους εξελιξη ειναι ανεπαρκης.
    Αρα για καποιο λογο χωριζουν οι δρομοι μας και ετσι επιλεγουμε ατομα που εχουν ας πουμε ηθος, ευγενεια, γενναιοδωρια, ζεστασια, αυθορμητισμο, καλοσυνη, τρυφεροτητα, σεβασμο, συναισθηματικη ωριμοτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Thn astynomia grhgora
    Thn astynomia o Kyrios Argyriou tha mas kanei agwgh den exoume leei to eleuthero na grafoume sto blog tou.
    Ti les?
    Ame thelei na grafei auta pou thelei mono ekeinos kai na mhn leme thn apopsh mas.
    Sorry mhpws kati den katalava kala?
    Oxi! opws to akouses apagoreuei se opoion exei antitheth apopsh na thn parathetei sto 'fileleuthero" blog tou.
    Axa eleutheriakh h thesis tou kata ta alla malista.
    Apofasiste Kyrie Argyriou ti apo ola eiste? antiexousiasths? fileleutheros? Monogamikos? polygamikos? orgasmikos?
    Alitheia pote ekspermatisate teleutaia fora?


    Aera Aera Aera

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από τους αναγνώστες μου για αυτήν την ποιότητα του προηγούμενου σχολίου που με δυσκολεύει εξαιρετικά να τιμήσω τη δέσμευση μου να μην λογοκρίνω. Ακόμη και αν εν η λόγω σχολιάστρια είναι πρόσωπο με γνωστή σε μένα ταυτότητα και ποιότητα με μακρύ ιστορικό ύβρεων, συκοφάντησης και παρενοχλήσεων εις βάρος μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για αυτην μου την αποψη ο Κυριος Αργυριου με πηρε εχθες τη νχυτα τηλεφωνο για να μου κανει αγωγη.

    Δεν εχει νοημα να τους παρουμε τηλεφωνο για πολλους και διαφορους λογους οπως το οτι αρνουνται να ακουσουνε το προβλημα σου, αρνουνται να σου σταθουν, ειναι υποκριτες, κοιταζουνε την καλοπεραση τους,υπολογιζουν το τομαρι τους,λενε πολλα ψεματα,ειναι ασταθεις και η συναισθηματικη τους εξελιξη ειναι ανεπαρκης.
    Αρα για καποιο λογο χωριζουν οι δρομοι μας και ετσι επιλεγουμε ατομα που εχουν ας πουμε ηθος, ευγενεια, γενναιοδωρια, ζεστασια, αυθορμητισμο, καλοσυνη, τρυφεροτητα, σεβασμο, συναισθηματικη ωριμοτητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ρε σταματα να απαντας σαν ακαυλο ρομποτακι, λες να ξοδεψουμε και να ζησουμε και ενα σωρο δηθεν που γραφεις και εσυ ο ιδιος ζεις μιζερα με τη μιζερη συμπεριφορα σου.

    Μη με παιρνεις, μη με κανεις, μη με δειχνεις

    Εγω και το αγορι μου γελαμε με σενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ε μα αφου η αντιδραση σου ειναι για γελια ρε συ πετρο φταιω εγω τωρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. σε πειραζει να δημοσιευσω το κοματι που λεει ξοδεψτε ψυχη ζηστε και να ειστε χουβαρνταδες, εσυ τηρεις το σημειο με το ξοδεψτε ψυχη; εισαι χουβαρντας πετρο μου; κατσε για να παρουμε και την κοινη γνωμη
    μη θυμωσεις παλι, πρεπει να ειμεθα δικαιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οι "απόψεις" σας έχουν δημοσιευτεί ξανά και ξανά και δεν αποτελούν βάση για κάποια αγωγή. Οι ύβρεις σας και οι συκοφαντίες σας δεν έχουν δημοσιευτεί ... Και αυτές οι χυδαιότητες αποτελούν στέρεα βάση για να δοθεί νομική ασπίδα σε όποιον εσείς κατ' εξακολούθηση και από βίτσιο και μόνο θίγετε.

    Έχω δει και πολεμήσει σημεία και τέρατα όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό που αντιμετωπίζω τώρα είναι ένας καλός δείχτης για το πόσο ανεξέλεγκτα μπορούν να γίνουν τα σημεία και τα τέρατα αν δεν τα πολεμήσει κάποιος στην ώρα τους. Συγχαρητήρια. Μόλις έχετε καταστρέψει κόπους ζωής. Άξια. Όπως βλέπετε ακόμη προστατεύω την ανωνυμία σας. Καλό θα ήταν να κάνετε και εσείς το ίδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ωραίο άρθρο. Αρκετή τροφή για σκέψη αλλα και αρκετά μακριά απο την καθημερινότητα του μέσου Έλληνα (αν υφίσταται)
    Όσο ψάχνω για ενωτικά στοιχεια τοσο δυσκολευομαι. Γι αυτο μίλησες για ελευθερία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή