Είναι καλό πράγμα κάποιος να ξανανακαλύπτει τον εαυτό του.
Αυτό που δεν είναι καλό είναι να δομεί μια καινούρια εικόνα
για τον εαυτό του κατασκευασμένη από πειστικά ψέματα.
Προχθές ζούσα όπως έγραψα στη Ρωμανία. Από χθες μετακινήθηκα
στα σύνορα Ρωμανίας –Μαρφινλανδίας.
Γιατί τα γράφω αυτά;
Προχθές στις επετειακές πορείες για τη δολοφονία Γρηγορόπουλου
που είχαν διπλό ιδεολογικό φορτίο καθώς ήταν και πορείες διαμαρτυρίας για την
μη χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών στον φίλο του Ρωμανό, επιχειρήθηκε μια νέα Marfin καθώς έγινε εμπρησμός
στο κατάστημα Zara στη
Θεσσαλονίκη με τους υπαλλήλους να βρίσκονται μέσα την ώρα του εμπρησμού.
Ευτυχώς, αυτή τη φορά οι αναρχικοί έδειξαν την ωριμότητα να
αποσβέσουν τη φωτιά και να διευκολύνουν τη ασφαλή έξοδο των υπαλλήλων.
Ποιος όμως απείλησε τη ζωή των ανθρώπων στου Zara;
Τμήματα της αριστερής δημοσιογραφίας απέδωσαν χωρίς
περιστροφές την απόπειρα μιας δεύτερης Marfin σε ασφαλίτες και χρησιμοποίησαν αυτή την υπόθεση ετεροχρονισμένα
για να εντοπίσουν τους ενόχους του μεγαλύτερου άμεσου πολιτικού εγκλήματος στην
ιστορία της μεταπολίτευσης, αυτού της Μαρφιν, γιατί τα έμμεσα πολιτικά
εγκλήματα την τελευταία πενταετία είναι πολύ μεγαλύτερα.
Λυπάμαι. Αλλά είμαι ταγμένος στην αποδόμηση της προπαγάνδας
από όπου κι αν αυτή προέρχεται.
Η κορυφαία υπόθεση της Marfin το Μάϊο του 2010 με τις τρεις νεκρούς –ανάμεσα τους και μια
έγκυο στον τέταρτο της μήνα-, παρότι
σε κοινή θέα, αγνοήθηκε ή ακόμη ακόμη και συγκαλύφθηκε.
Οι συγγενείς και οι αγαπημένοι των νεκρών βρίσκονται ακόμη
στο ασφυκτικό νέφος της αμφιβολίας και της έλλειψης δικαίου.
Αν αυτοί οι άνθρωποι έπαιρναν τα όπλα και τα έστρεφαν κατά
δικαίων και αδίκων, κατά μπάτσων, αναρχικών, χρυσαυγιτών, βουλευτών και
πολιτών, πολύ αμφιβάλω για το αν ο πασίγνωστος blogger Πιτσιρίκος θα έγραφε μετά μανίας
άρθρα υπεράσπισής τους με πρώτο το «Κλάστε μέντες φλώροι της Γκόθαμ, ο Batman
γύρισε στην πόλη» γιατί δε θα είχε γυρίσει ο Batman στην πόλη αλλά o Joker.
Στον ένοπλο λοιπόν η δεύτερη πιο σημαντική αρετή μετά την
τόλμη είναι η διακριτική ικανότητα, η ικανότητα να διακρίνεις ανάμεσα στο ποιος
είναι ένοχος και αθώος.
Το τσουβάλιασμα μιας ολόκληρης κοινωνίας είναι επικίνδυνη
πρακτική. Με αυτή τη λογική, η ανθρωπότητα βιάζει τον πλανήτη οπότε να
τιμήσουμε αυτούς που θα ξεκινήσουν έναν πυρηνικό πόλεμο για να απαλλάξουν τον
πλανήτη από αυτό το δίποδο μικρόβιο.
Υπερβάλλω βέβαια. Αλλά ποιος δεν υπερβάλει αυτές τις μέρες;
Η ιστορία των αντιεξουσιαστών στη χώρα δεν είναι τόσο ρόδινη
όσο επιχειρεί να την παρουσιάσει η τωρινή αναθεώρησή της.
Για δεκαετίες ολόκληρες αυτούς που σήμερα φωτογραφίζουν ως ασφαλίτες
οι αντιεξουσιαστές μπαίναν και βγαιναν στις πορείες και κάναν τα δικά τους.
Και αν και ήταν προφανές ότι σε τέτοιες κινητοποιήσεις πάντα
και παντού υπήρχε το στοιχείο της προβοκάτσιας, δεν υπάρχει ούτε ένας αντιεξουσιαστής
που θα ορκιστεί στο όνομα της αναρχίας ότι οι αναρχικοί ουδέποτε βάλαν φωτιές,
ουδέποτε βάλαν μολότωφ και γκαζάκια γιατί απλά θα λέει ψέματα μέχρι το κόκκαλο
του. Αντιθέτως, οι άτυποι ηγέτες τους έχουν φτιάξει το προφίλ τους πάνω σε
τέτοιες ενέργειας αψηφισιάς.
Φτάσαμε σε πλήρη αντιστροφή της προπαγάνδας.
Να υπενθυμίσω ότι στα τέλη του 1990 και στις αρχές του 2000,
οι αντιεξουσιαστές όπως έχει περιγραφεί συμπλησίασαν τους ποινικούς. Έτσι
αποκτούσαν παραβατικούς μυς και οι μυς είχαν την πολιτική κάλυψη μιας
υποτιθέμενης ιδεολογικής ομπρέλας και την πίεση που αυτή ασκούσε στο δικαστικό
σύστημα και στις αποφάσεις του.
Θυμηθείτε πόσο συχνά βλέπατε σε σοκάκια αφίσες με συνθήματα
του τύπου «Ελευθεριά στον αγωνιστή τάδε ή δείνα» όταν στην ουσία ήταν απλά
ποινικοί με επαφές στον αντιεξουσιαστικό χώρο και τους δικηγόρους του.
Όχι, δε γέμισε Γκάντι και Μάρτιν Λούθερ Κινγκ αυτή η βρώμικη
χώρα όπου ακόμη και οι ιδεολόγοι παίζουν βρώμικα.
Αυτά τα θέματα η αριστερά και οι αρθρογράφοι της φρόντιζαν
να τα θάβουν λιντσάροντας ηθικά όσους επιχειρούσαν να τ’ αναδείξουν,
προβάλλοντας τους ως συστημικούς, ακόμη ακόμη και καθεστωτικούς,
φωτογραφίζοντας τους ως παπαγαλάκια της συστημικής προπαγάνδας.
Σίγουρα δεν εξισώνω τη δράση του αντιεξουσιαστικού χώρου με
τη δράση του εξουσιαστικού μπλοκ. Σίγουρα η κλίμακα διαφέρει απίστευτα. Απλά
έχω αλλεργία στην προπαγάνδα… από όπου κι αν αυτή προέρχεται.
Παρότι λοιπόν είμαι πολέμιος κι όχι απλά αντίπαλος των Σαμαρά και Βενιζέλου όσο και κάθε άλλο
ενταγμένος αριστερός και μάλλον περισσότερο καθώς εγώ δεν είμαι ενταγμένος-,
παρότι πραγματικά θα προτιμούσα χωρίς δεύτερη σκέψη αυτούς μέσα και το Ρωμανό
έξω όπως έχω ξαναγράψει, ποτέ δεν θα έβαζα τίτλο στην προφανή και πέρα για πέρα
αληθή δήλωση του διαταραγμένου απολυταρχικού Σαμαρά «"Υμνήσατε έναν απεργό
πείνας, αλλά ξεχάσατε ότι o νεαρός αυτός έχει καταδικαστεί σε 15 χρόνια κάθειρξη
για ληστεία με καλάσνικοσφ», ποτέ δε θα έβαζα τίτλο λοιπόν, το «Ανατριχίλα στη
Βουλή από τα όσα είπε ο Σαμαράς για Ρωμανό χωρίς να έχει καν το θάρρος να
αναφέρει το όνομα του» όπως έκανε το site του HotDoc που ούτως ή άλλως εκτιμώ.
Μπορεί να έγραφα «ο τιμητής και προστάτης των
μεγαλοαπατεώνων που τίναξαν την ελληνική οικονομία στον αέρα και εξαθλίωσαν τη
χώρα τα βάζει με νεαρό απεργό πείνας».
Αν χρησιμοποιώ τις μεθόδους των αντιπάλων μου, τι με κάνει
καλύτερο από αυτούς; Η εκ προοιμίου ηθική και ιδεολογική μου ανωτερότητα;
Τις τελευταίες μέρες παίζεται ένα πολύ βρώμικο παιχνίδι- και
αυτή τη φορά δεν το παίζει η μονταζιέρα της Συγγρού, αλλά η αριστερή
ειδησεογραφία που βλέποντας ότι η κρίση έχει αρχίσει να πιάνει το νωθρό μέχρι
σήμερα μικροαστό, προσπαθεί με την έμμεση βία της πένας να του σερβίρει ως υπέρτατο
σύμβολο κοινωνικού αγωνιστή το Ρωμανό, παρότι ο ίδιος ανήκει στους χώρους τους αντικοινωνικών
αγωνιστών.
Όσο αξιοθαύμαστος κι αν είναι ο Ρωμανός για την επιμονή στις
πεποιθήσεις του, η μετατροπή του σε πανελλαδικό σύμβολο αυτής της ταραγμένης
περιόδου είναι μέθοδος Φράνκεσταιν.
Το να προσεγγίζεται η υπόθεση του όχι από την ανθρωπιστική της
πλευρά αλλά ως μια ευκαιρία για την υπεροπλία σε ένα συμβολικό πόλεμο δεν προοιωνίζει
κάτι καλό.
Με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιήθηκε και η δολοφονία του
Γρηγορόπουλου που ο συμβολικές διαστάσεις που πήρε ξεπέρασαν κατά πολύ το πολύ
σημαντικότερο αίτημα για απονομή δικαιοσύνης και ευθυνών. Φυσικά και δεν
εξισώνω καταστάσεις, αλλά θυμάσαι αγαπητέ Πιτσιρίκο με πόση μανία πολέμησες την
τελευταία μετριοπαθή κυβέρνηση της επάρατης δεξιάς για να έρθει η σοσιαλιστική
αλλαγή και μέσω αυτής η τελική και απόλυτη επικράτηση του νεοφιλελευθερισμού και
των ντόπιων ελίτ στη χώρα;
Ευτυχώς, τώρα πλέον δεν διατρέχουμε τον κίνδυνο μιας
χειρότερης επόμενης κυβέρνησης. Δεν μπορεί να υπάρξει χειρότερη απ΄ αυτές που
έχουμε τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ο κίνδυνος προέρχεται από την αποτυχία της επόμενης κυβέρνησης
να δομήσει ένα πετυχημένο –πάντα μέσα στο υπαρκτό και δυσμενέστατο ιστορικό
πλαίσιο- πολιτικό παράδειγμα.
Και ο κίνδυνος αυτός θα είναι πολύ μεγαλύτερος αν μια
κυβέρνηση της αριστεράς ή έστω του κέντρου, πιστέψει στα ψέματά της.
Αγαπητοί αρθρογράφοι της αριστεράς: Σταματήστε να προωθείτε
πειστικά ψέματα. Χρειάζεται πολύ λιγότερο κόπο και ηθική ενέργεια για να
πράξετε το δέον: Να περιγράψετε πειστικά την αλήθεια.
Το μόνο παρήγορο σε αυτό τον πόλεμο της προπαγάνδας και των
συμβόλων, είναι ότι ο αντιεξουσιαστικός χώρος δείχνει να βγαίνει από το καβούκι
και τα δηλητηριώδη άλλοθί του και μέσα στις αγωνίες της εποχής να νιώθει ότι
πλέον είναι μια κοινωνική και όχι μια αντικοινωνική δύναμη. Δείχνει πλέον την
ευστροφία μιας υποτυπώδους πραγματιστικής κοινωνικής αντίληψης. Θα δούμε αν
αυτή η μεταστροφή προς την ευφυΐα θα είναι ένα καινούριο παράδειγμα ή απλά ένα κατά
εξαίρεση στιγμιότυπο για ένα χώρο που έχει χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι από το σύστημα
για μαζική καταστολή δικαιωμάτων και κεκτημένων. Γιατί μέχρι σήμερα οι αντιεξουσιαστές
στην Ελλάδα ταυτίζονταν με τους νεοφιλελεύθερος στο ότι πρώτη προτεραιότητα
ήταν η αποδόμηση του κράτους που μέσα από την ιστορική του εξέλιξη μέσω των
κοινωνικών διεκδικήσεων, από μηχανισμός απόλυτης εξουσίας έφτασε να εμπεριείχε
μέχρι και πρόσφατα και το κοινωνικό κράτος.
Αν ψάχνετε λοιπόν για ήρωες, μην τους ψάχνετε στους ποινικούς.
Ψάξτε τους σε αυτούς που σώσανε τα παιδιά στου ZARA ερχόμενοι σε σύγκρουση όχι μόνο με «ασφαλίτες»
αλλά και με στρεβλές ιδεοληψίες και πρακτικές του ίδιου τους του χώρου. Λιγότερες δυσάρεστες εκπλήξεις περιμένουμε από αυτούς.
Αν ψάχνετε για ήρωες, έχει μπόλικους στις Σκουριές. Μην
κάνετε τα λάθη της μεταπολίτευσης: μην κατασκευάζετε ήρωες και μην
κατασκευάσετε τη δεύτερη εθνική συμφιλίωση: αυτή των θυμάτων με τους θύτες.
Και μια που το φερε η κουβέντα στην εθνική συμφιλίωση, να
θέσω ένα τελευταίο ερώτημα προς τους αρθρογράφους
της αριστεράς: Εσείς που περιγράφετε με τόσο κόπο και μόχθο τα εγκλήματα λευκού
κολάρου, όταν έρθει η ώρα της αριστερής κυβέρνησης θα συνεχίζετε με την ίδια
επιμονή να ζητάτε να βρεθούν οι υπαίτιοι της μαζικής κοινωνικής καταστροφής
ενώπιον της δικαιοσύνης ή θα τη λιβανίζετε μέχρι να μαστουρώσουμε όλοι μας ξανά;
Θα αλλάξουμε απλά σελίδα ή βιβλίο;
Μπορεί η ηθική και η
δεοντολογία να σταθεί πάνω από τις πολιτικές σκοπιμότητες και τα στρατόπεδά της;
Ή θα καταντήσετε σαν τον Μπογιόπουλο που περιγράφει ωρυόμενος
τα αίσχη της νέας χούντας αλλά δεν βγάζει τσιμουδιά για την απόφαση του αρχηγού
του να τη στηρίξει λεκτικά, καθώς σύμφωνα με δήλωσή του Κουτσούμπα, «δε θα
λύσουν τίποτε οι εκλογές, είτε γίνουν τον Γενάρη, είτε γίνουν τον Μάρτιο, είτε
αν υπάρξει συμφωνία και γίνουν το Μάιο»
Αν δεν λύσουν τίποτε οι εκλογές κύριε Κουτσούμπα, τότε είναι
επιτακτική ανάγκη να βγει ο Ρωμανός έξω, όχι για να σπουδάσει, αλλά για να μας εκπαιδεύσει
στα καλάσνικοφ.
Έλεος πια με τα στρατόπεδα, τις παρατάξεις και τα κόμματα
και τις γαμημένες σκοπιμότητές τους.
Πέτρος Αργυρίου, agriazwa.blogspot.com, 8/12/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου